Saturday, October 15, 2011

Pagi Ahad Yang Indah

 today activities : berjoging bersama cik farah di sekitar Uitm
semalam farah dah ajak jog but unfortunately aku tdo kul 4am, minah tu agak mengamuk la cz dia kejut aku hampir 45minit n lastly aku cakap yg aku xlarat nak jog. so today pagi ahad yg indah,aku kuatkan semangat bangun awal untuk berjog dan tinggalkan habit tdo sampai ke lewat pagi. at first kitarg bercadang nk jog kat tasik, but xder bas lak nak gi the we all decide jus jog kat trek delima. Mula2, kitarg jog sekitar tempat tu n keliling sebanyak 2x n then we decide untuk panjat bukit,fuh memang jalan jer la nampaknya cz semput weh nk jog panjat bukit...yg paling bestnya kitarg tak pernah umur hidop sampai situ but arini tetiba jer sampai kat situ..
nice treknya but sayang UITM xjaga jadik untuk berjog seorg diri kat situ memang xlah silap hb jadik menda lain pulak..sempat la jugak kitarg wat exercise skit, sit up, lompat bintang n paling best aku ajar farah lompat ketam, hahaha sumpah lawak teringat zaman sekolah dulu, comel kot..hehehe..

apa yg membuatkan kitarg tetiba jadi rajin jog sekarang ni adalah hasil ajakn farah untuk mengamalkan hidup sihat yg sebelum ni xkitarg xbuat,makn pon main makan jer..hadap jer semua. So starting besok dia da kira berapa kalori intake yg we should take, aku kalo bleh juz amek 1200kalori saja per day, nak makn aper la nanti yek ngn kalori banyak tuh n farh pulak dalam 950kalori. The best thing is dia siap wat jadual kalori makanan n jadual makann yg we should take everyday, n dia pon dah kira target baper kilo yg we all akan turun dalam maser beberapa bulan ni. So,hopefully semua planning kitarg ni akan berjaya n membuahkan hasil yg bagus...
                                                                      "wait and see"

 

No comments:

Post a Comment