Tuesday, November 30, 2010

cuti OH cuti!!

tanggal 24hb November, pukul 1.39am..
ari ni setelah 12 ari bercuti kat umah,aku dah mengalami kebosanan yg tahap maksima…
xtawla nak cakap aper tahap kebosanan ak ni, mungkin da peringkat dewa kot seiring plak tahap kemalasn ak yg da mencecah infiniti ni….
Satu habuk pon xtertunai lagi aper yg aku nak wat sgt n beria nak wat time cuti ri tuh…
Hurm 1 pon xachieve lagi,ak xnak la cuti kali ni disia-siakan….
1st skali cdgn nak wat license, no action lagi even da disuarakan….
Xper aku akn usulkn agar mnjadik gak,law x no tyme da ak nak wat semua bende ni, nyesal lak xamik awal2 lagi..
Tapi aku taw nyer kalo amik awal pon no use gak, confirm xkmana sgt,under control diaorg gak….
Xper la,aper2pon ak kna grow up jgn rely ngn dorg sgt,nti nak keje ke or praktikal da susah kn…
2nd plan ak nk ikut maner2 kursus yg ader,tambah ilmu la katerkan ..
Xgak tertunai2….
Da cakap ngn si pensyarah fesyen 2 ak nak join aper2 course ker yg ader tp minah 2 diam gak…mlas ak nak bersuara lbey2, Bila dia pon xcakap paper kan…
Hurm,xkisahlah aku wat kursus sendiri jer la kat umah ni….
3rd planning, nak merajinkan wat itu ini n macam2 lagi kat umah ni,ai itupon xmenjadi2 gak aku ni….bgun pagi pon lambt,tido awal tapi siang satu abuk pon xwat keje..tapi kbnarannya mmg 2 la pkerjaan ak skunk ni…patotla dorg membeebel..
Barulah aku realize,mmg susah nak ubah attitude 2 kalo da terbiasa cam 2 jadik selamanya akn jadik cam 2 bila kita sendiri yg xberusaha mengubahnya…aishhhhh..
Termenung panjang lak aku bila mengingatkn 4th planning aku ni…
Nak wat amal lbey,ikut suruhannya,bace kitab lebey sikit,tambah lagi ilmu tapi semuanya failed….ak xikot pon…syaitan byk kot dalam diri aku ni.
Takpon syaitan bermuka M, berikiran M,berfizikal M, per lagi kalo bukan mim alif lam sin, MALAS, mmemg la musuh utama aku nih…
Haiah,masalh2..
Ok,Mulai besok ak kna mulakan lembaran baru,dimulaii dengn Subuh,amin arap2 menjadikla..
5th planning, amlakn gaya hidup sihat….(berdiet)
Hahaha,mmg gaya hidup chat skrg nih,bgn lambat,taw2 makan,tgk tv n so on…
No exercising, alat senaman 2 pon da berkarat agaknya nak tunggu aku exercise…
Huhuk,xper2 plan ni kna acjieve gak before next year, law x..akibatnya sangatlah banyak xperlu disenaraihitamkn kat sini lar…heehee..
Tapi ptg td ak da try sauna yg kat umah ni,not bad baru masuk sekejap da berpeluh gila2 mngalahkan kayuh basikal..hurm,chance n care yg bagus nih…
Last planning, tamabah pendapatan…
Mmg da ader cara,Cuma aku jer slow merealisasiknnya…
Kalo everyday tolong kak ti kat kdai dapat gaji..mmg ok la ,dia pon xkedekut bg gaji..
Keje pon releks kebajikan ditanggung,he33..
Masuk keje pon xder tyme ikut mood aku kot,he3…tapi kak ti da pndai skunk, dia cut gaji aku kalo masuk keje sekejap, xperla yg penting duduk pon, wat muka manis skit, masukkn reload org,hulur kad topup, dad pt gaji..kacang jer…
Lagi satu bisnes perfume pon makin ok,even aku ltak jerk at kedai kak ti,xwat promo aper2 pon da kira laku walaupon slow skit…2 aku xkisah koz bahn tahan lamer,laku lambat sikit pon xper kot..he33..
So hopefully all my planning ni menjadi…..jgn hangat2 tahi ayam sudah….

No comments:

Post a Comment