Friday, July 2, 2010

RESULT OH RESULT!!!!!


2,3 ari ni ak aser nak sgt tgk result…..walaupon ak memg jnis yg xsuker cek awal2….
Tapi perasaan nak tahu 2 sgtla kuat..nak plak kawan2 ak asyik call n msg jer tanyer baper ak dapat…tension pon ader…huhu3..aku punyala cuak biler fikirkan berapa la aku dapat kali ni….stiap kali jer ak nk cek banyak plak halangan nya..system down la….cc penuh la n banyak la probs nyer…yg paling ak bengang ngn uitm ni, dr dulu sampai skunk xreti2 ker nak upgrade dorg nyer system 2 bagi smooth skit…xefisien langsung….dr segi nak register course, validation course, print slip exam n nak cek result pon semua ader masalah….xtaw nak cakap aper, xkan la xleh atasi semua 2…memg la taw tyme 2 semua students nak cek n mmgla jam, nak lak baper puluh ribu la students uitm ni…tapi aper2 pon dorg yg reka system 2 n mesti bleh ubah jadik lbih efisyen skit…haih ak mmg tension ngn hal 2 satu ngn result ak pon satu…semua bercampur aduk…..
Lastly setlh beberapa kali mencuba,dpat la ak tgk…ok alhamdulilah subjek yg aku takutkan 2 ok,n peningkatan yg ok gak wat subjek2 yg lain berbanding sem lpas…
But ader la satu subjek yg spoiltkan mood ak ni, haih raser nak cincang sampai lumat jer subjek 2 ngn lecturer2 skli…knapala sampai cam 2 bg ak markahnya….wat jatuh pointer jer…nak wat cam ner benda 2 da xleh ubah da….mmg sedih pon ader, tp ak da agak da subjek 2 akan jadik cam 2…xtawla simple mistake terjadik tyme exam dulu bg big impact kat ak nyer result n wat aku menyesal…tyme exam 2, ak memg cuak bhgn part c yg bg 30marks, sampai ak terpaksa wat part2 yg lain dulu n last skali barulah aku jawab part 2…the simple mistake is ak da calculate benda 2 jadik 20 000, tapi xtaw sebab cuak ker aper ak bleh fikir yg nilai 2 adalah 200 000,kat mind aku mmg ader nilai 2 jer, so per lagi benda 2 bg effect kat jawapan ak dan wat ak hilang markah sampai 30marks… so terima jer la akibat dr kesilapan 2 skunk ni….so ak ingt nak recheck balikla result aku 2 walaupon xnek sgt xper la at least ak da try wat, leh gak nekkn pointer lg….
So, benda ni walaupon down kan ak sgt2, at least dapat sedarkan aku ttg attitude ak n aku pon dapat muhasabah diri aku…for the next sem ak kna struggle lg n hopefully ak start study awal2 bkan cam sem2 yg lpas asyik last minute jer…member2 ak pun byk bg support n at least mengubat sedikit kekecewaan ak ni….sometimes bila difikirkan knapa lar perjalanan hidup aku 2,3 taun kblkangan ini sgt mencabar dr segi mental n emosi aku sgt2…Aku raser kalo aku xsekuat n setabah skunk ni maw ak wat something yg fool….
My best frenz ckp,ko kna fikir balik…kalo semua ni xjadik ko xkan berubah lg…
Still akan main2 lg kan….so semua yg jadik ni ader hikmahnya supaya kita ubah perangai n cara kita…aku cernakan nasihat best frenz aku 2 sebaiknya2 dengan tekad skali….hal2 semua ni ak simpan sendiri without my family noticed..bukan aper ak memg jarang share ngn family2..ngn kawan2 pon bila da terdesak jer…lgpon ak memang jnis cam 2,xmaw bebankan dorg..selagi boleh settlekn sendiri wat per nak susahkn org lain kan….so the best way, keep it da secret xmaw org yg aku sayang risau n marah aku, last2 nanti aku yg merana..lgpon aku xnak kepercayann dorg hilang seratus peratus terhadap aku…aku da besar,aku taw per aku wat Cuma sikap aku ni jer yg xberubah2…suka amik ringan sesuatu benda 2……insyallah selagi terdaya aku akan still berada di landasan n  dalam bidang yg aku ceburi ni…amin…may Allah bless my life, Ya Allah permudahkanlah urusanku selepas ini dan kau kuatkanlah hati aku untuk menempuhi dugaan2 mu dan semoga kejayaan akan menjadi milikku,amin..…

No comments:

Post a Comment