Friday, July 2, 2010

MY best friends......

Antara perkara yg terbesh dis year aku dapat 2orang kawan baru. Yelah kita bukan nyer zaman bdak2 lg juz say hi,terus dpt kawan n main sama2 kn.so biler da masuk alam dewasa ni macam2 ragam yg kita jumpa, nak carik kawan pun kna berhati2 jugak.so my new frenz ni Even kitarg xpnah jumpa pun tapi yg ok nyer ktarg cam da knal lamer n bleh share everything. Sorg ni like my brother n the other one like my sister. The first one yg ak knal,My new bro ni ok la cz dia slalu bg ak nasihat n tyme 2 plak aku ader mslh skit ngn stdy aku. dalam hidup ak ni, jarng ak nak share mslh ngn org yg ak btul2 aku knal beberapa taun cam housemate aku 2 or also my family.bkan per ak memg dri dulu cam 2, xsuke burdenkn family aku ngn simple probs yg ak bleh settlekn sendiri n kawan2 rapat aku lak, kdg2 aku raser kalo ak citer dorg xfaham situasi aku n probably xnak dorg pandang ak lain ataupun serong,sebab bukan semua leh dengar n adapt ngn per yg kiter citer. So new frenz td 2 yg maybe ktarg xpernah and xkan dpat jumpa pon, tapi aku senang berkongsi citer n masalah ngn dorg, at least aku xsegan nak citer pape pun kat dorg. Even kitarg berlainan tempat n berlainan course skali pon but may be as a student we have same thoughts, opinion n so on,that’s why aku selesa kawan ngn dorg. N so this post memg ak wat to show my gratitude n also appreciation to both of them. Cz ak banyak blajar ttg khidupan n also sal stdy dpd dorg. Cmer ak jer yg xberubah2 lg attitude. N my new sis plak, even pada mulanya aku x berapa senang dgn cara dia at last bru aku realize actually ak yg penyebab dia jadik cam 2.tyme 2 memg aku aser bslah sgt sampai ak siap ckap kt the other frenz tlg jgn kacaw n msg ak lagi..ha33,childish betol ak nie…
Tapi ak memg da byk kali buat dia cam 2,so soe la sesangat.ak ni tyme marah,tension or sakit ati memg slalu amik tindakan yg drastic tanpa fikirkan perasaan sesorg 2, tapi benda 2 biasanya sekejap jer blaku at last ak plak yg xsampai hati.lgipun ak ni memg jnis cpat memaafkan org n lupa sesuatu 2 ngn sekejap jer. Ksian btol ak ngn my new frenz 2 mesti tension ngn perangai aku..so the consequences from dat case, ak jadik lbih rapat ngn my new sis 2, slalu chatting n kdg2 msg gak. Best gak ader mmber baru yg kita boleh share something ni lgpun ak suker dgr citer n mslh org lain. Kalo ikutkan umur. aku memang lbih tua dpd dia tapi kadang2 ak raser ak ni xlayak pon jadik sis n ak raser attitude dia lg bagus n matured berbanding aku ni…2la kan aku da cakap attitude ak ni mmg sush nk ubah as what my family told me..kadg2 ak tension n jadik benci ngn diri sendiri gak…
Tapi aku harap nek sem baru ni dapatla aku ubah skit cara aku 2..tapi yang paling penting aku sgt enjoy knal ngn dorg berdua ni, dan kalo org yg ak maksudkan 2 bacer post aku ni, ak nak dorg taw yg ak da ltakkn dorg nyer status setaraf ngan tempat best frenz ak yg aku da knal bertahun2 sebelum ni….,so aku harap persahabatan yg terjalin ni akn kekal selama2nya n kalo ader rzki kita pasti bersua jugak…ak wish all da best tuk member2 ak ni n even kita semua da jarang msg n bz ngn hidup msing2 at least kita still ader jalinan persahabatn yg akn kekal selama2nya…n ak still ngn diri aku yg dulu n insyallah xberubah n still akan ingat member2 lg…amin…

“KAWAN” tu mungkin macam iklan,
ALI CAFÉ : “TEMAN SEJATI SENTIASA DIHATI”
Atau,
FAIR &LOVELY : “TIAP HARI SAYANG”
Tapi org tua-tua cakap, kawan 2 bahaya….
MACAM IKLAN ASTRO : “MACAM-MACAM ADA”
Apa-apa pun : AIMAN XKESAH!!
Tapi bagi saya kawan tu macam….
IKLAN LOREAL : “KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA”

1 comment:

  1. mencari seorng shabat sejati di ibaratkan mencari sebutir berlian di dalam rimbunan kaca.. so cari lah ia.. selagi anda mampu mencarinya..

    ReplyDelete