Friday, July 2, 2010

Sakit ati...

Sedar x sedar sekarang tahun 2010 da hampir sampai ke penghujungnya. 6 bulan da berlalu, macam2 hal yg berlaku pahit,manis semuanya aku rasai. Dari hal stdy sampailah ke kawan, n yg paling plik berlaku aku x da xtegur sorg kawan aku tu hampir 3 bulan kot. Padahal aku ni jenis pemaaf orgnya.biasanya kalo aku bergaduh,or ader raser xpuas hati keesokan harinya confirm aku da lupa n kembali normal.ak ni jnis yg agak happy go lucky la orgnya sbb ak xtake serious sgt something yg berlaku 2. tapi kadang2 ak xsuka sifat aku ni coz senang sgt memnaafkan org..he33..berbalik Sal hal aku ngn kawan aku 2, tiada pergaduhan berlaku tapi dek sebab aku xpuas hati ngn dia dah lama hingga menyebabkan aku “teroutspoken” berbanding kawan2 aku yg lain dan secara xlgsung meluahkan ketidakpuashati aku terhadapnya tapi tidaklah keterlauan aku raser penyampaiannya. Aku juz niat sekadar bergurau sahaja, tapi dia cam xpuas hati plak sampai nangis2 n mengadu kat bestfrenz aku sampai nak serang aku la aper…what the hell, dia nak serang aku..memg aku geram tyme 2, da ar baru pnat2 balik dari klaz.pas 2 dengar plak criter n pengaduan dia 2 yg mlbih2 kat bestfrenz aku 2..mula2nya aku xkisah pon sal per yg aku xpuas hati n take it easy tapi dia da act berlbih-lbihan 2 memg bengang la aku. Aku xtaw la knapa ader org yg ‘selfish” n perangai cam 2 dalam dunia ni yg xpernah nak fikirkn hal org lain n xconsider lansung condition seseorg itu.sampai sanggup tinggalkan kawan2.. Haih,xfaham la aku, kalo stakat pandai jer dalam stdy tapi sifat-sifat n nilai2 murni 2 xder, xkemananya jugak hidup kita.Dan yang paling xbleh blahnya bleh plak perli2 sal solat2 ni kat kitarg ni…ewwwwwwww,plizla gli kitarg dengar,kalo sebelum ni solat 2 cukup xperla cik oi…ni bab tipu ibu bapa n kawan semua gelaran 2 dia bleh pegang..ya lah aku sedar diri aku pon kadang2 xlah sesempurna mana, tapi aku sedar semua 2 n xderla sampai nak perli2 cam2.biarlah kita berpijak di bumi yg nyata..aku bukan xnak berbaik ngn dia tapi ader sumber2 yg cakap dia kater dia lagi selesa kalo xbercakap ngn aku n layan perang dingin 2.sabo jer la, dia ingat aku ni nak berbaik sgat ker ngn dia kalo da cam2 perangainya,at least ak da xhipokrit n ak da leh show paper yg aku xpuas ati secara terus kat dia. Aku harap dia sedarlah sikap dia 2, n dia kna ingat cam ner tyme susah2 dulu dia carik ktarg semua n merayu nak dok umah sama2..Yer la sebelum ni cakap xstandard sgt dok umah 2 kan, cam bagus jer..last2 nak menyempit gak ngn kitarg..aper punya orangla…hish,bercakap sal dia ni wat aku sakit ati jer n bleh wat aku dpt penyakit darah tinggi…

No comments:

Post a Comment