Friday, January 21, 2011

LOVE, CINTA or FRIENDSHIP?????




kali ni aku nak bercakap pasal  CINTA, LOVE or FRIENDSHIP???
yang mana korang mahu???
of course tanpa ragu-ragu orang akn bercakap CINTA menjadi keutamaan...
bagi aku hidup tanpa cinta tak semestinya kita tak boleh hidup kan...
dan bagi aku FRIENDSHIP lebih penting yang akan aku hargai sampai bila-bila...
rsaionalnya KAWAN akn sentiasa bersama-sama dengan kita tak kira kita senang ,susah ataupon suka...
tapi kadang-kadang ada jugak KAWAN time SENANG jer...

CINTA...
bagi aku pula macam CHIPSMORE....
bila dia ada dia datang tapi bila dia hilang,hilang tanpa khabar....
sekejap ada sekejap tak ada...

PERSAHABATAN....
pula bagi aku macam MATAHARI,sentiasa menyinari hidup kita...
munkin kalau kita bergaduh dengan kawan hidup kita umpama MALAM,tiada MATAHARI...
tapi esok nescaya ia akn bersinar juga menerangi kita walau apapun yang belaku..
ibarat SIANG dan MALAM...

TAPI,
apa yang aku dapat lihat sekarang,
ramai yang memilih CINTA dari PERSAHABATAN...
bercinta bagai nak rak sampai lupakan kawan tapi bila tyme dah PUTUS CINTA,
siapa juga yang di cari????
KAWAN juga....
dulu time bercinta ke hulu ke hilir berkepit dengan sang kekasih hati,
tak hirau langsung KAWAN yang dia kenal bertahun-tahun,
KAWAN cakap tak per biarkan,diorang tu tengah hangat bercinta,
esok lusa mesti balik pada kita juga....
yup,ternyata telahan KAWAN itu ada benarnya.....
KAWAN still terima juga "kawanya" yang dah meninggalkan mereka dulu...


jadi,fikirlah secara mendalam...
bukan aku menolak CINTA..
tapi kata orang biarlah SEIMBANG....
jangan biarkan DIRI kita terlalu OBSES dengan CINTa...
kerana PERSAHABATAN itu lebih bernilai BERBanding CINTa....



No comments:

Post a Comment